Iiks. Nyt on niin paljon asiaa ja niin vahan aikaa kirjoittaa. Olisipa mukavaa, jos loytaisin joka paiva aikaa kirjoittaa paassa silla hetkella pyorivista asioista. Ajattelen aina itsekseni, etta kirjoitan tasta tai tasta aiheesta "sitten kun" ja koneelle paastyani aihe on joko unohtunut tai ei tunnu enaa niin paallimmaiselta asialta mielessa ja siten jaa kokonaan kirjoittamatta. Totta puhuen, jos olisin yksin varmaan kirjoittaisinkin joka paiva. Mutta kun tama vaimon kanssa olo on melko lailla 24h7-tyylista enka osaa keskittya kirjoittamiseen toisen lasnaollessa, aikaa on harvoin.

Taman viikonlopun han on ollut toissa ja ajattelin etukateen ilolla, etta sitten minulla on aikaa kirjoittaa. Eilinen meni jotenkin kummasti ohi kokonaan - ensin piti kayda kaupungilla muka shoppaamassa (enka edes loytanyt mitaan), sitten mulla oli aika kampaajalle (ja tietenkin kampaaja oli 45 minuuttia aikataulusta jaljessa kunnon valimerelliseen tapaan eli istuskelin siella yhteensa ainakin puolitoista tuntia) ja sitten piakkoin vaimo paasikin jo toista. Mutta plussaa on se, etta sain siis viimein pehkon leikattua ja tykkaan kovasti - pituutta lahti yli 10 cm ja malli muuttui huomattavasti, kyllapa olen nyt trendikas. Kampaaja totesi vilpittomaan savyyn, etta naytat nyt paljon paremmalta, aiemmin naytit tosi tylsalta. Olin, etta joo kiitos... tottahan se varmaan on, mutta ei hanen ehka silti olisi tarvinnut sita sanoa.

Tanaankin istuskelin sitten toimistolla suurimman osan paivasta vaimon seurana. Infona siis niille, jotka eivat tieda, ollaan samassa hotellissa toissa ja myos asutaan hotellilla hlokunnan tiloissa. Vapaapaivanakin mulla on tapana hengata toimistolla, jos vaimo on toissa, koska voin siella kayttaa ilmaista nettia ja muutenkin on ihan mukavaa olla vaimon kanssa. Joskus tosin, kuten tanaan, olisin kaivannut vahan yksinoloa, mutta kun aluksi piipahdin sinne viemaan hanelle aamiaista (han on nyt yksin respassa eli ei voi menna ruokalaan ja jattaa respaa tyhjaksi) niin jumin sinne sitten suunnittelemaan tulevaa reissua ja kaikkea. Sitten olin jo menossa huoneeseeni, kun tajusin, etta onkin jo lounasaika ja pitaa tuoda vaimolle lounastakin. Sitten lahdinkin vahan yhtakkia ja nyt poden huonoa omatuntoa - tiedan, ettei han ymmarra yksinaisyyden tarvettani ja jos osat kaannettaisiin toisin pain, tiedan etta han olisi mieluummin siella minun kanssani eika tykkaa olla yksin ellei ole pakko.

Silloin kun vaimo on yksin, han tayttaa paivan tekemalla kotitoita tai jotain muuta hyodyllista, koska hanella on tylsaa ja han haluaa kuluttaa ajan mahdollisimman hyodyllisesti. Kun mina olen yksin, pidan sita tarkeana omana aikana ja minua arsyttaa tuhlata sita arvokasta aikaa pyykkaamiseen tai ruokakaupassa kaymiseen. Toisaalta taas, ei tietenkaan olisi reilua vaimoa kohtaan odottaa hanen tekevan kaikki tyot kun mina taas kuluttaisin ajan kirjoittaen tai tuijottaen jalleen kerran samoja DVD-leffoja mitka olen jo nahnyt tuhanteen kertaan. Tama on niita harvoja asioita, missa ollaan hyvin erilaisia ja mika saattaa vielakin aiheuttaa pienta kitkaa parisuhteessa, kun vaimo ei ymmarra mun oman tilan tarvetta ja pitaa sita merkkina siita, etten pida hanen seurastaan yhta paljon kuin han pitaa minun seurastani. Tassa asiassa lienemme hyvin tyypillisia horoskooppimerkkimme edustajia; vaimo on harka ja mina vesimies.

Minkas teet.