Vapaapaiva. No tavallaan. Ei ole mitenkaan harvinaista, etta joudun menemaan toimistoon viikonloppuna selvittelemaan jotain ja tama oli taas niita paivia. Hotellissa on iso parin viikon tapahtuma meneillaan ja sen takia ongelmia riittaa ihan liikaa. Mina olen nakojaan vastuussa kaikesta, mita tapahtuu ja siita syysta joudun myos kaikki sotkut selvittamaan. Olin siis toimistolla heti sangysta ylos paastyani klo 10 tienoilla ja lopulta klo 13 paatin, etta nyt haivyn hevon hantaan taalta. Eihan minulle tasta kukaan maksa eika takuulla kiita. Poistuin siis, menin ostamaan muutaman oluen ja istuskelin rannalla Carlsbergia nautiskellen (luoja suokoon minulle anteeksi tuontiolueni valinnan) ja mietiskellen. Tiesin taman tyopaikan vastaanottaessani, etta vastuuta tulee olemaan huomattavasti enemman kuin aiemmissa duuneissani ja otin sen ihan mielellani vastaan. Onhan tassa jo ikaa ja tyokokemusta ja koulujakin kaytyna; kai se on aikakin ottaa enemman vastuuta. Tammikuun alusta tuli onneksi melko huomattava palkankorotus, joten palkka nyt mielestani melko hyvin vastaa tyotani. Mitaan tittelia minulla tosin ei ole - minua edeltava henkilo oli titteliltaan reception manager mutta mina olen vain reservationist. Eri asia toki, koska han oli ennen toissa respassa, sitten muutti varauspuolelle ja sitten tarvittiin reception manager joten han teki molempia duuneja. Nyt meilla ei ole mitaan manageria talla osastolla (kun front office manager jai kiinni kavalluksesta ja on talla hetkella vankilassa - ei siis olekaan paassyt vapaalle jalalle takuita vastaan kuten aiemmin virheellisesti luulin) ja minusta tittelini voisi olla reservations manager. Oletin, etta koeajan jalkeen tata nimitysta kenties tarjottaisiin samoin kuin palkankorotusta, mutta tulikin vain palkankorotus. Eihan silla tittelilla sinansa mitaan valia ole - jos olen ainoa henkilo toissa silla osastolla, ei silla ole valia sanooko nimikyltti manager vai ei - mutta kaipa se vain omalle egolle olisi balsamia olla muka joku paallikko. Joka tapauksessa, mielestani minun ei tarvitsisi paivystaa ja pitaa huolta siita, etta kaikki menee koko ajan hyvin, ellen ole tavallaan esimiesasemassa. Managerina hyvaksyisin taman vastuun. Vaimollekin kaivattaisiin esimiesasemaa. Voiko tyopaikalla hakea ylennysta, vaikka kyseista asemaa ei talla hetkella ole olemassakaan?

Muihin asioihin. Taas viime yona satuin nakemaan naku-unta. Pohjustus: naen hyvin usein unia, joissa olen yleisella paikalla alasti. Kyseessa ei ole tilanne, missa yhtakkia tajuaisin olevani alasti ja kauhistuisin, vaan etta olen vain paattanyt menna jonnekin alasti ja sitten ajattelen "Olisi ehka sittenkin pitanyt laittaa jotain paalle, tama on hieman noloa." Tosielamassa sellainen tunne tulisi ehka, jos olisin laittanut paalleni jonkin vesiraja-minihameen seka erittain avonaisen topin ja tuntisin nayttavani hutsulta - sellainen olo minulla unissani on ollessani alasti julkisilla paikoilla. Viime yona en tosin ollut kokonaan alasti vaan vain ylaosattomissa. Olin junassa, jossa oli paljon ihmisia entisesta elamasta - lukioaikaisia tuttuja seka erikoisesti yksi exan kaveri, jota en ole tosielamassa nahnyt suunnilleen kuuteen vuoteen. Olin siis junassa ilman paitaa ja taydessa humalassa ja nahdessani M:N (taman jatkan, joka oli siis exani kaveri), ajattelin etta onpa noloa etta han nyt nakee buubsini, olisi pitanyt laittaa paita paalle. Yritin peittaa rintani kasivarsillani, jolloin M ensin kiusasi minua yrittaen irrottaa kateni ja sitten heittaytyi vakavaksi sanoen "Hei laita nyt paita paalle, ihan oikeasti, toi on tosi noloa..." Yritin sitten matkalaukusta etsia jonkinlaista toppia, mutta olin ihan liian humalassa onnistuakseni. Hapea siis jatkui kunnes herasin.

Tietaako joku paljon unista? Varmasti se tarkoittaa jotain, etta naen jatkuvalla syotolla unia, joissa olen alasti, mutta en tieda mita.

Haluttaisi bilettaa. Oikeasti. Haluttaisi niin kovasti vain bilettaa. Kaikki mita siihen kuuluu; laittautuminen tyttojen kanssa ("mita ma laitan paalle" "naytanko ma laskilta tassa topissa" "onko sulla korviksia jotka sopii tahan" "pitasko mun suoristaa vai kihartaa hiukset"), bileisiin meno, humaltuminen, baariin meno, tanssiminen, ihmisten tapaaminen... kaipaan hirveasti kaikkea tata. Pelkaan hirveasti olevani ihan liian vanha kaikkeen tahan.